zondag 15 maart 2009

The New Musuem


The New Museum staat nauw in contact met het Van Abbe Museum in Eindhoven, wat misschien wel mijn meest favoriete museum van Nederland is. Het New Musuem ziet er van buiten nogal veelbelovend uit, maar valt vanbinnen vies tegen. Bij toeval belandde ik bij een amateuristische presentatie bestaande uit een Skype-gesprek met twee Eindhovense kunstenaars, wat uiteraard extreem haperde en om de haverklap vastliep, want hé, het is Skype. Uit wanhoop ging de presentatrice maar over tot en een op z'n Amerikaans oppervlakkige discussie over de Eindhovense kunstscene (?!) met de tien quasi-geïnteresseerde New Yorkers die het zaaltje nog niet hadden verlaten.


Het dakterras was gelukkig wel een knaller.


Een heel wat magischer encounter met Eindhoven vond plaats in de PS Bookstore for rare and out of print books in DUMBO. Daar vond ik na een rigoureuze zoektacht van anderhalf jaar dan eindelijk A Good Book van Eindhovenaar John Körmeling. Iets dat me in Nederland nog nooit gelukt was. Jammer genoeg was er $75 excl. BTW op de prijssticker geschreven, dus mits niemand de behoefte voelt dit astronomische bedrag naar 551800526 over te maken, zullen John en ik onze wegen gescheiden blijven afleggen.

1 opmerking: