zondag 29 maart 2009

Ja, shit, je hebt me betrapt, ik ben inderdaad het Empire State Building, ik hoop maar dat grote zonnebrillen snel weer in de mode komen.

Heel vroeger heette Bushwick (mijn wijk in Brooklyn, aka Breuckelen) nog op z'n Oud-Hollandsch Boswijck. Tegenwoordig is het overgrote deel geconfisqueerd door Spanish people die opvallend besnord, maar bovenal nogal klein zijn en stijl achterover kukelen wanneer ze een Nederlander in hun (overig best wel bosloze) wijk aantreffen. Vanaf hun dwergenperspectief blijkt mijn gezonde Hollandse fysiek kolossale proporties te hebben aangenomen en de opmerkingen daarover vliegen me dan ook om de oren. Om de ernst van de zaak te benadrukken, heb ik een gezellig turfschemaatje van de populairste opmerkingen gemaakt:

'Ola mami, is it cold up there?': |||
'Are you the Empire State Building, or what?': ||
'Grando! Grando!': |||||||
'What are you, the Statue of Liberty?!': |
'You tall, mami, you really tall!: ||||||||||

Als iemand iets heel gevats weet dat ik terug kan zeggen, (Marten, ik vertrouw op je) meld het me, want ik kan zelf maar niks verzinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten