dinsdag 10 februari 2009

Oja, daarvoor kwam ik hier! Stage!

V Magazine dus. Vandaag heb ik mijn tweede werkdag gehad op het kantoor van V, waar ook V Man en Visionaire zich huisvesten. Dit is een nogal beeldschoon pand op Mercer Street, middenin SoHo. Het is grondig wit geschilderd en volgestouwd met lange rijen Macs waarachter hipsters het magazine samenstellen. Superaardige hipsters, dat scheelt.

Hier een Google Maps street view screenshot:



Mocht je toevallig in de buurt zijn, dan kun je me hoogst waarschijnlijk vinden in de zogenaamde fashion closet, het hok waarin alle voor fotoshoots geleende kleren en accessoires zijn opgeslagen, ergo; mijn nieuwe thuis. Aangezien ik een fashion intern ben, ga ik me voornamelijk bezighouden met de fotoshoots. Op dit moment is het nogal rustig omdat vanaf volgende week de herfst-/wintershows gaan plaatsvinden en er pas daarna weer gefotografeerd gaat worden. Als het zover is, moet ik dagenlang New York doorkruisen om kleding op te halen of te retourneren en mag ik assisteren op de set (waah!). Maar nu moet ik elke dag van 9:15 tot 18:30 op kantoor zijn en heb ik voornamelijk in het uit de kluiten gewassen tijdschriftenarchief gezocht naar inspiratiemateriaal voor stillevens met sieraden en een aantal geleende ontwerpen teruggebracht naar hun geestelijk vaders. Zo nu en dan moet ik ook klusjes uitvoeren als wc-papier kopen, UPS-mannetjes bellen om uit te vinden waar een verloren pakketje is gebleven of een kast opruimen.

Enorme Devil Wears Prada-perikelen hebben zich nog niet voorgedaan, aangezien de grote baas Stephen Gan tot dusver geen bijster duivelse eigenschappen lijkt te bezitten (hij maakt grapjes over Miley Cyrus!). Al moesten er maandag voordat hij binnenkomt opeens a.s.a.p. bonsaiboompjes gekocht worden. Maar vooral vandaag, vlak voordat Naomi Campbell arriveerde, moest alle rotzooi zo snel mogelijk achter slot en grendel gesmeten worden en werden er opeens schalen met fruit op de tafels geïnstalleerd.

Tot zover deze relaas. Nu hoef ik tenminste niet meer op Jan en allemans Facebook dit hele verhaal te tikken. Ik verlaat mijn kamertje, want er schijnt een bonfire te worden gemaakt op ons dakterras!

1 opmerking:

  1. He Nathalie, wat ontzettend leuk dat het toh gelukt is! Heel veel plezier en we zullen je volgen via dit blog.

    Have fun,

    Jan & Jos

    BeantwoordenVerwijderen